Välkomna till världen G-kullen <3

I Fredags var Marith väldigt trött och besvärad. Mellanmålet åts upp, men inte med nån större aptit. Kvällsmålet ratade hon helt och jag började ana att vi var nära en valpning. Sent på kvällen kom hon till ro och vi alla la oss och sov. kl 4,40 var jag uppe och tittade till henne, då bökade hon i valplådan. Hon la sig lugnt när jag kom och klappade henne. Men hon såg mer besvärad ut i blicken. Jag la mig i sängen igen men var vaken och lyssnade...
Klockan 6,40 började hon fara rundor igen och smaskade. Gick upp, tittade till henne och nu såg jag i blicken att hon hade ont. Kände i valplådan och där var blött. Klädde på mig, tog fram sakerna till valpningen och tvättade av mig. Då vaknade resten av familjen. Marith började flåsa och kl 7,30 kom första valpen, en pojke.
 
Med ca 30 min mellan föddes 3 valpar fram, sen tog det stop. Marith krystade ibland men inte med nån power och däremellan låg hon och vilade. Tiden gick och jag kände en valp kvar i magen. Efter några springrundor med henne runt huset, körde vi till veterinären.
Där röntgades hon och en valp var kvar i magen, högt upp i magen. Veterinären försökte stimulera Marith att krysta mer, det togs prover på hennes värden. Hon fick först sockerdropp, sen dropp med kalk. Väntan var lång. Marith mådde utmärkt och vårdare sina 3 bebisar på en pläd i rummet. Inget hände... Beslutet togs tillslut att göra kejsarsnitt, Marith började bli trött och sliten.
Minuterna innan hon skulle tas in på op så föddes den sista valpen! 3 tätta krystningar sen kom hon. En stor envis tjej :-) Lyckan var total!!!!!
 
Marith och valparna mår bra <3
Under valpningen och på djursjukhuset fanns även Mariths matte och husse med. Underbart att dela den upplevelsen med er :-)
Här kommer bilder på pralinerna, Grinchen Kullen:
 
VALP 1 hane
 
VALP 2 tik
 
VALP 3 tik
 
VALP 4 Tik (den envisa som trivdes bäst i magen ;-)
 
 
 
ALLA SYSKONEN
 
ALLA SYSKONEN
  HANEN
 
TJEJERNA
 
 
 
Marith har varit en fantastisk mamma detta dygnet!!!! <3
Hennes värld rasade när vi försökte låna valparna för foto några minuter :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0