E-kullen

Dax att damma av bloggen inför kommande kull :-)

Här kommer det uppdateras med bilder på en växande Blondie, och snart valpar i vår efterlängtade E-kull.


Blondie lurade oss rejält denna gången.
Normalt så löper hon 3 veckor, men efter en parning så brukar tiken sluta löpa några dagar efter parning om hon är befruktad. Blondie hon löpte i 3 veckor till efter parningen...
Efter förra kullen blev hon helt förändrad i beteendet efter parningen. Denna gången var hon helt som vanligt och bara löpte och löpte... Så vi trodde inte att där var några valpar.

Vi bokade ändå tid för ett ultraljud, mest för att se så att där inte fanns något fel i hennes livmoder eftersom hon löpte så länge. Några dagar innan ultraljudet tyckte vi att hon var väldigt trött, tröttare än vanligt. Och hoppet är ju det sista som överger en.

På ultraljudet såg vi direkt klart och tydligt valpar med bultande hjärtan :-) minst 4-5. Veterinären tyckte hon såg ca 6.



Här kommer bilder på den växande magen:

Blondie Dag 34



Blondie dag 37




Blondie dag 40




Blondie dag 45




Blondie dag 48


Magen kom fort efter ultraljudet och växer i rasande takt :-)
Blondie mår bra. Hungrig och trött, precis som det ska vara.




Eftersom jag blev sjuk och inlagd på sjukhus har vi halkat efter i att ta emot besök från blivande valpköpare. Hoppas på att så många som möjligt kan komma nu i slutet av veckan!
Det är ju nämligen inte lång tid kvar nu. Blondie är på dag 48 (av63-63) förra kullen föddes på dag 58. Så jag räknar med att om 10-14 dagar har vi valpar. Väldigt spännande!!!



Jag fick ett varmt välkomnade när jag kom hem från sjukhuset. Kände mig saknad <3







Gänget som bor hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0