F-kullen

Saga 6,5 vecka gammal <3
 
Sagas mamma Troya 6 veckor gammal <3
 
 
Igår på dag 26 gjordes ultraljud på Saga, hon bekräftades dräktig och vi såg fina hjärtslag.
25 oktober beräknas valparna komma :-)
 
Precis som sin mamma har Saga inte visat tecken på dräktighet utan har varit precis som vanligt. Saga bos hos sin fodervärd Robert. Jag har inte träffat Saga sen hon och jag var i Göteborg för kärleksmötet med Basil. Igår när jag såg henne tyckte jag att nipplarna var liiiite svullnare än sist. Så det är det enda tecknet hon visat ;-)
 
Lilla Saga vägde in på 12,2 kg igår hos veterinären. Hon är i utmärkt form för att få valpar. Slank och fin. Spännande att se om hon går i mamma Troyas fotspår även med magen, det kom väldigt sent på Troya. De sista 2 veckorna växte hon till en tunna :-) Innan dess syntes det inte att hon var dräktig.
 
Namn på F-kullen är inte bestämt. Jag döper efter karaktärer i filmer, som börjar på samma bokstav som kullen. Alltså ska filmtitlen börja på F, och i filmen ska det finnas fina roliga karaktärs namn. Och det var inte helt enkelt ;-) Jag har några förslag, men det beror på hur många valpar det blir så vi får se.
 
Saga kommer att flytta hem till mig den 11 oktober, 2 veckor innan beräknad födsel på valparna. Veckorna fram tills dess kommer det inte att bloggas. När Saga flyttat hem till mig kommer jag att uppdatera med bilder på den växande magen de sista veckorna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0